Každý člověk má doma kalendář

Každý člověk to má doma a každý na to denně kouká. Ne, nejedná se o televizi nebo telefon. Nepotřebujete k tomu elektřinu a vynahrazuje to lidskou zapomnětlivost. Je to vlastně takový tichý asistent.

 

Ano, jedná se o kalendář.

 

Historie kalendářů sahá až do starověku. V různých civilizacích přijali různé modely kalendářů. Někdo se orientoval podle pozice měsíce a hvězd, nekdo podle vzdálenosti Slunce od Země. Bylo to především důležité pro odhad počasí a změny teplot, které úzce souvisely se zemědělstvím.

 

První fyzické kalendáře nalezneme už s prvními civilizacemi, používali je především astronomové a svatí muži. Postupem času se ale staly nástrojem pro každého.

 

V dnešní digitální době, kdy jsou tiskoviny na ústupu, mají kalendáře pořád silné postavení a nadále jsou skvělým společníkem.

 

Existuje mnoho typů kalendářů, nástěnné, stolní, plánovací a mnoho dalších. Pro podniky a organizace jsou kalendáře jedinečným a užitečným propagačním nástrojem, který po celý rok všem uživatelům připomíná, kdo jste a jak pracujete. Není žádný jiný propagační materiál, na který se tak často a tak dlouho díváte.

 

Jak kalendář vypadá?

 

Pokud se zaměříme na ten nejjednodušší, kterým je kalendář nástěnný, jde z technického hlediska o jednoduchou tiskovinu, která je složená z jednotlivých listech a svázané spirálovou vazbou. Aby se dal pověsti kamkoliv na zeď, je opatřen háčkem.

 

Hlavní kouzlo tohoto kalendáře je právě jednoduchost a primárně jedna fotka nebo ilustrace na každém listu. Mnoho lidí si tak zbytečně překombinovává a vymýšlí zbytečnosti, což je pak škoda.

 

Důležité je přece vědět, jaký je dnes den, kdykoliv je potřeba.

 

Rady pro vytvoření kalendáře

 

  • Kalendář je důležitý reklamní předmět pro každou značku. Neměli bychom je považovat za vhodné pouze pro luxusní zboží nebo módní značky. Jsou ideální pro každé odvětví, kde najdeme zajímavé předměty k focení např. i pro těžký průmysl.
  • Kalendář by měl mít příběh. Posloupnost měsíců může obsahovat určitý druh vyprávění, třeba historii vaší společnosti
  • Kalendář by měl mít jasnou grafiku. Doporučujeme použít atraktivní písmo spojené s krásnými fotkami nebo ilustracemi
  • Kalendář by měl mít koncept, který spojuje různé obrázky s vaším projektem či podnikáním
  • Kalendář by měl být atraktivní a měl by přitáhnout lidskou pozornost. Proto je dobré vybírat jednoduché obrázky, které mohou sloužit jako dekorace, nebo se můžete rozhodnout pro komplexní obrázky, které udrží zájem lidí co nejdéle

O autorovi Marek Németh