Velký, opravdu velký

Venku nebo uvnitř. Dobře umístěného a vypadajícího banneru je těžké si nevšimnout. Bannery patří mezi velkoformátové produkty, které patří u nás mezi nejčastěji vyráběný produkt. Hlavní výhodou je flexibilita použití. Nejčastěji tak tiskneme bannery pro firmy, obchodní veletrhy nebo maloobchodní prostory. Díky vysokofrekvenčnímu svařování banneru nejsme nijak limitovaní velikostí, a tak není problém vytisknout banner velikosti 1m x 1m, ale i velké bannery typu 20mx3m. Pro bannerovou grafiku platí trochu...

PDF – dobrý sluha ale zlý pán II.

V tomto článku si ukážeme základní práci v Acrobatu Pro. Kde zjistit, v čem bylo pdfko uloženo? Jak zjistím, že je pdf správně připraveno pro tisk? NÁHLED VÝSTUPU V tomto dialogovém okně můžete zjišťovat a simulovat, jak se bude tiskovina chovat v různých podmínkách. Zjistíte zde také podrobnosti o jednotlivých objektech. Můžete zde například zjistit, jestli některá ze stránek neobsahují objekty v RGB. PDF BOXY Tyto informace můžeme najít dvěma způsoby 1. Nástroje >...

PDF – dobrý sluha ale zlý pán I.

I po několika letech praxe, se neustále setkáváme s problémem špatně připravených tiskových dat. V několika článcích si ukážeme, jak by mělo tiskové PDF vypadat. Začneme na základních věcech až před podrobnější nastavení. PDF/X-1a Nejvíce používaný a léty prověřený formát pdfka, který je momentálně nejvíce bezpečný a vhodný pro tisk. Tento profil vychází z možností pdf verze 1.3 a je kompatibilní s PostScriptem 3. Toto pdf obsahuje pouze barevný prostor CMYK a přímé...

Nejlepší způsob jak propagovat svoji firmu, značku nebo produkt? To je Roll-up

Dnes již velmi populární produkt, který potkáváme na každém kroku. Má řadu výhod, jako je skladnost, efektivita a využitelnost na každém místě. Co ho ale dělá tak efektivním? Jsou dvě základní věci, a to design a umístění. Vždy je důležitá kombinace obou těchto faktorů. Můžete mít krásný design, ale na špatném místě Vám to bude k ničemu. Můžete mít skvělé místo, ale pokud bude stát design za nic, bude to také...

5 základních rad jak připravit správná data pro tisk

CMYK Volba nesprávného barevného prostoru je nejčastější chybou, se kterou se setkáváme. Tiskový dokument musí obsahovat všechny primární barvy ( azurová, purpurová, žlutá). Černá se pak využívá ke smíchání tmavších odstínů těchto barev. Počítačové obrazovky pracují ale s odlišným prostorem a to RGB. Hlavní rozdíl je to, že barevné spektrum u RGB je větší než u CMYKu, takže se výsledný produkt může lišit od toho, co vidíte na obrazovkách. Abyste dosáhli...

Historie digitálního tisku

Ve srovnání s ostatními tiskovými technikami je historie digitálního tisku poměrně krátká. První zmínka o této technologii se datuje roku 1977, kdy firma v čele s Bennym Landou vyvinula nejrychlejší kopírku na světě. Landa později zjistil, že inkoust vyvinutý pro tuto fotokopírku, nazvaný ElectroInk, by mohl být také použitý i v tiskárnách. ElectroInk obsahoval malé zabarvené části, které v kombinaci s olejem Isopar a různým napětím vytvářeli na povrchu papíru tenkou a hladkou plastovou vrstvu. V roce...

Barva roku 2018 podle Pantone – Ultra Violet

Ultra Violet neboli Pantone 18-3838 se stala barvou roku podle společnosti Pantone Inc. Co to znamená pro designéry, grafiky a jejich zákazníky? Jak si Pantone vybírá svou barvu roku? Pantone si vybírá barvu roku podle studie, která shrnuje, co se děje v oblasti módy, designu, zábavy, cestování a mnoho dalšího. Musíme teď začít používat tuto barvu? Známé firmy nebudou spěchat na to, aby zařadili tuto barvu do jejich stávajících značek. Dá...